1

Idag stod jag i höstregnet med en cigarett i mungipan och en envis tändare som vägrade att samarbeta med mina kalla fingrar. Men under samma regnmoln, vid samma busstop stod en smått ful kille som räddade mig och delade sin låga. Han började sedan flitigt stöta på mig, insisterade på att vi minsann delat ett speciellt ögonblick där vi stått och delat låga, jag skrattade åt honom, stod och drog i mig dödsgifterna. Himlade med ögonen. Till slut blev jag frustrerad, och sa "Min farmor dog nyligen, så jag är inte redo för ett nytt förhållande" vilket tystnade honom som tur var. Jag kvävde sen ett fniss och fortsatte att suga på min cigarett, nöjd över min kreativa lösning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: