17

"Vet du vem Jim Morrison är?" 
Han tittade upp, lätt förvirrad, men förstod efter några sekunder att det var tjejen som gömde sig under sin lugg framför honom som hade ställt honom frågan. Hon tittade försiktigt på honom, hennes röst hade darrat när hon uttalat orden och om han var tyst längre till så skulle han förmodligen göra henne ännu mer nervös så istället för att tänka efter så sa han bara:
"Nej, tyvärr" 
"Åh, okej, men har du hört The Doors då?" 
"Jag är groteskt dålig på sånt här... kanske. Men jag vet inte." 
"Men du vet..." hon tvekade i några sekunder "common baby light my fire... try to set the night on fire..." sjöng hon lågt, med osäker stämma. 
"Åh" han sken upp "nu vet jag precis. Dom är bra." 
"Åh, ja, Jim Morrison är han som sjunger och..." hon sneglade ut genom fönstret "Jom Morrison sa att man ska utsätta sig för sina rädslor för annars kan man inte vara fri" hon svalde "och jag är så hemskt blyg, speciellt för såna som du. Och det här skrämmer vettet ur mig. Så det kanske funkar" 
Hon tittade blygt efter hans reaktion och han log. Hon andades ut. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: