4

Idag blev jag kär. Imorse dumpade min bildlärare en klump med lera på bordet framför oss och beordrade oss att göra ett symboliskt självporträtt av den. Hon delade ut bitar av leran. Jag stirrade på den fyrkantiga, hårda degen jag hade framför mig. Ordet "symbolisk" är ett ord vars innebörd man kan ha rätt kul med tänkte jag, med ett leende, speciellt om det ska vara ett självporträtt. Jag började forma med mina kalla smala fingrar. Det hela slutade upp som ett sexigt kvinnligt torso med ett kaninhuvud, vars panna hade ett stort blodigt hål. Jag stirrade på vad det hela hade blivit. Klassen stod sammlad kring mina axlar och betraktade skapelsen med skräckblandad förtjusning, när dem frågade om jag kunde tolka den för dem så skakade jag bara allvarligt på huvudet. Jag skrattade inombords. De jävlarna tror verkligen att jag är helt sinnesjuk! "Förstår ni inte" en kille i min klass som ointresserat satt långt ifrån bröt tystnaden "det där är inte ett självporträtt. Hon har kopierat Donnie Darko, det är allt. Egentligen är hon bara en vanlig tjej med ett stort pinsamt behov av uppmärksamhet som alla andra." Idag blev jag kär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: