7

Min vän sa en gång att det är helt omöjligt för hjärnan att skapa ett helt nytt ansikte i en dröm t.ex. Han sa att det undermedvetna tar in mer än vad det medvetna gör, så när det medvetna skapar ett ansikte så är det egentligen ett ansikte ditt undermedvetna tagit upp när du suttit på bussen eller gått på promenad kanske. Idag träffade jag en tjej som jag hade drömt om, och det var fantastiskt. Att drömma om en flicka innan man träffar henne i verkligheten. Innebär det att jag träffat henne förut? Suttit på samma tåg? Suttit på samma buss? Gått på samma gata? Sett samma film på bio? Innebär det att vi egentligen setts innan? Hur? Tänkte jag förundrat där hon satt på huk och pratade med en orange katt mitt i gatan. Hur kan mitt medvetande inte ha plockat upp henne? Hon är så svår att inte lägga märke till. Struntprat. Han pratar bara strunt min vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: